فروردین 7, 1401

کف کاذب موکت

کف کاذب موکت Raised carpet floor: یکی از نوآوری های جدید فنی مهندسی است که با قرار گرفتن انواع موکت روی پنل  موکت ساخته می شود.  این محصول در به شکل رولی و تایل موجود می باشد. در گذشته تنها موکت رولی در بازار عرضه می شد اما مدتی است که تایل

های موکتی مورد توجه عموم است. محصولی که به صورت قطعات مربع و مستطیل یک اندازه تولید می شود. در این مقاله قصد داریم تا کف کاذب موکت را بررسی کنیم با ما همراه باشید….

کف کاذب موکت چیست؟

همواره استفاده از پوشش موکت بسیار رایج می باشد و همین امر باعث شده که تولید کنندگان محصولی با روکش موکت جهت سهولت در استفاده از آن تولید نمایند. سیستم کفسازی از پنل، پایه، استرینگر و… تشکیل می شود. جنس پنل تعیین کننده نام محصول است.

پایه از اجزای مهم زیر سازی کف کاذب می باشد که تعیین کننده ارتفاع کف از سطح اصلی است. حجم کابل و تجهیزات موجود در مکان ارتفاع پایه را مشخص می کند.

انواع موکت کف کاذب:

موکت نایلونی: از مدل ها پر کاربردی است که ساختاری یکپارچه، نرم و مقاوم در برابر پوسیدگی دارد. موکتی محبوب برای استفاده در مصارف خانگی می باشد. در ساختار آن زنجیره های پلی آمیدی بکار رفته و در برابر لکه و کپک مقاوم است.

موکت اولفین: یا پرو پلین یکی از مقاوم ترین موکت های شناخته شده می باشد. که جنس مشابه پشم طبیعی دارد و در فضای باز و پرتردد مانند هتل، راهروها و… از آن استفاده می شود. این موکت به راحتی تمیز شده و آلودگی جذب آن نمی گردد. از لحاظ قیمتی مقرون به صرفه

است.

موکت پلی استر: از محصولات سازگار با محیط زیست می باشد و قابلیت بازیافت دارد. دارای مقاومت زیادی در برابر رنگ پریدگی است. در صورتی که مراقبت شود تا 15

سال دوام خود را حفظ می کند. بافت نرمی داشته و قیمت آن ارزان است.

موکت پشمی: یکی از مدل های لوکس و قیمتی محسوب می شود. دارای جنس طبیعی و با ماندگاری بالا می باشد. موکتی نرم و مناسب برای افرادی که نسبت به

مواد شیمیایی حساسیت دارند. در صورت مجاورت با رطوبت طولانی مدت دچار کپک می شود. به همین دلیل برای مکان های شرجی و مرطوبت توصیه نمی شود.

در چه مکانی از کف کاذب موکت استفاده نمی شود؟

موکت دارای ساختاری قابل اشتعال می باشد و در مراکزی چون دیتاسنتر که در معرض خطر حریق می باشد مناسب نیست. عدم تعادل بار های الکتریکی روی سطح ماده باعث ایجاد الکتریسیته ساکن می گردد.در صورتی که تخلیه نشود انفجار در محل رخ می دهد.

کاربرد کف کاذب موکت:

مهد کودک.

مراکز تجاری.

فضای بازی سر پوشیده.

هتل.

سالن کنفرانس.

مزایای کف کاذب با روکش موکت:

عایق نویز و کاهش آلودگی صوتی.

همخوان با دکوراسیون داخلی.

عایق حرارت و کاهش سرمای کف ساختمان.

قابلیت استفاده در مکان های متنوع.

سهولت نظافت، برداشتن هر پنل و تمیز کردن آن.

کف کاذب سالن مطالعه:

کتابخانه باید ساکت و با آرمش باشد  بنابراین در طراحی آن  باید از تجهیزات مناسب استفاده شود. تا نظم و سکوت فضا از دست نرود. سطوح اصلی مانند کف، سقف و دیوار ها، باید عناصر نور، بافت و رنگ مناسبی داشته باشد تا فضایی برای تامل، تفکر و یادگیری فراهم کند. رنگ

مبلمان در این زمینه تاثیر گذار است. خانم ها رنگ سبز را برای مبلمان مناسب می دانند در حالی که آقایان رنگ آبی را موجب آرامش روحی تصور می کنند. به طور کلی رنگ آبی آرامش بیشتری در هر دو رده ایجاد خواهد کرد.

رنگ های سفید و کرم برای مبلمان این مکان مناسب نمی باشد. کف کاذب موکت عایق صوتی است و قدم هایتان را بی صدا می کند. فضای زیر آن مناسب برای عبور و مرور تجهیزات می باشد. طرح و رنگ موکتها بسیار متنوع است و با

جابجایی هر پنل مدل جدیدی ایجاد می شود. با نصب کف کاذب موکت به مشکلات موکت رولی پایان دهید…. لیز خوردن کودکان و افراد یکی از معایب موکت رولی می باشد که کف کاذب موکت به آن پایان می دهد.

در صورتی که موکت هر بخش آسیب ببیند به راحتی آن را جدا و تعمیر کنید. از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشد و نیازی به تعویض کل ساختار نیست.

نصب آن  آسان می باشد چرا که موکت در مدل های چسب دار و بدون چسب وجود دارد. کف کاذب آکام در کنار شما ماست تا مناسبترین سازه را برای مکان خود انتخاب کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

کف کاذب آکام، سرزمینی به وسعت ایران.

دیدگاه خود را بنویسید